Hungary
HU EN

Magyar játék a bécsi adventi vásárba

Volt idő, amikor a nagymamák szabadidejükben horgoltak és kötöttek. A kézzel készült sálak és pulóverek tökéletes ajándékok voltak az egész család számára. A 21. században a gyerekek tömeggyártású játékokkal és világszerte ismert motívumokkal vannak körülvéve.

Miközben gyerek szobák falára egyedi mintákat festett, Donner Andreában új ötlet fogalmazódott meg: elkezdte felépíteni az állatokból és egyéb teremtményekből álló saját univerzumát. Az élénk színek és a vidám világ sikere vezette el odáig, hogy motívumai, a falakról lekívánkozva, térben is formát öltsenek. Ahhoz hogy álmait megvalósítsa, Andrea egy régi osztálytársával, a szabadidejében horgoló Mike Tündével társult. A két fiatal hölgy hosszú napokon és éjszakákon keresztül dolgozott, mígnem az első karakter, Zebulon a zebra elkészült, akit újabb és újabb figura követett. A kollekció mára csaknem 30 darab, saját készítésű és egyedi névvel ellátott, állatfigurából áll. Így született meg Freshka márka és ezzel együtt egy új vállalkozás.

A piac nagyon pozitívan fogadta az ölelnivaló, puha, kézzel készített játékokat. Az első karácsonyi szezon alatt, - nem sokkal a játékok piacra dobását követően-, 300 játék talált gazdára. Ettől a pillanattól kezdve világossá vált a hölgyek számára, hogy fel kell osztaniuk a munkafolyamatokat és szükségük van olyan munkaerőre, aki az elvárt magas színvonalon képes horgolni. Andrea végezte a kommunikációs, marketing és vizuális kérdéseket érintő feladatokat, míg Tünde feladata volt a teljes gyártási folyamat felügyelete, ide értve a beszerzést, szervezési és tervezési feladatokat; a munkaerő toborzást és a gyermekgondozási szabadságon lévők vagy nyugdíj előtt álló kollégák koordinálását.

Ezen egyedi játékok készítése sokuknak felbecsülhetetlen elfoglaltságot jelent, nem beszélve az anyagi haszonról. A model bevált: ma már több mint 100 ügyes kéz várja, hogy új barátokat alkosson a gyerekeknek. Andrea és Tünde kipipálhatták listájuk első elemét: a gyártási folyamat gördülékenyen működik.

A következő kihívás, amellyel szembe kellett nézniük az európai piacon történő megfelelő termékelhelyezés volt. Jó referenciákkal a kezükben- úgy, mint a Magyar Posta kampányában kiszállított több mint 5000 játék- a fiatal vállalkozók tudták, hogy jó irányba haladnak, de a következő nagy lépéshez hiányzott a szükséges pénzügyi forrás. Mint a legtöbb start-up esetében itt is a család és a barátok közbelépése segítette ki őket szorult helyzetükben. Mindezek ellenére további pénzügyi forrásra volt szükségük.

Hallottak az Enterperise Europe Networkről (EEN) - amely hálózat kiemelt célja, hogy elősegítse az európai kis- és középvállalkozások nemzetközi kapcsolatainak bővítését – és személyre szabott tanácsadást kaptak. Mivel a termékek nagyon mutatósak, a karácsony közeledtével, az EEN szakértője, Sütő-Nagy Kata átgondolva a lehetőségeket, a hagyományos szolgáltatások kereteiből kilépve úgy döntött, hogy az EEN nemzetközi Kommunikációs csapata körében is meghirdeti a Freshka játékokat. Talán épp a sors akarata volt, hogy Iris Marlovits, az EEN ausztriai tanácsadója éppen akkor lépett kapcsolatba egy bécsi székhelyű céggel, amely egyedi termékeket keresett az osztrák piac számára.

Számos skype beszélgetést követően a Luxellent néven ismert osztrák cég disztribúciós szerződést kötött a magyarországi Freshkával. A horgolt plüssállatok első látásra meggyőzték a Luxellent képviseletében eljáró Németh Katalint és Sedon Grétát, így egy hónappal később, kicsik és nagyok is megtalálhatták és megszerethették az egyedi, kézzel készített, magyar játékokat a világszerte méltán híres bécsi karácsonyi vásáron. Néhány nappal a partnerségi megállapodás létrejötte után, egy osztrák bolt csak a karácsonyi szezonra több mint 30 játékot rendelt a Luxellenten keresztül. És ez csak még a kezdete a Luxellent és a Freshka között létrejött virágzó és sikeres üzleti megállapodásnak. Szükségtelen megemlíteni, hogy a magyarországi és osztrák EEN partnerek egyaránt büszkék arra, hogy az Európai Bizottság egyetlen vállalkozásfejlesztési hálózataként ilyen mértékben járult hozzá a vállalkozások közös sikeréhez.

Üzleti ajánlataink

Hírek

Enterprise Europe Network Kvíz
lsmerje meg az Enterprise Europe Network (EEN) ...
START2ACT energiahatékonysági verseny ...
Csatlakozz a START2ACT Nyári Kihívásához és legyen a tied akár ...
Üzleti lehetőségek Olaszországgal
Ma Magyarországon csaknem 3 ezer olasz tulajdonú cégnél mintegy ...
Még több hír ▹